.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
نقدی بر اظهارات دیرهنگام استاندارمازندران؛
تشكيل كميته ویژه براي رصد فعاليت مديران در مازندران...!
شمال نیوز : به جرات باید گفت؛ در طول 4سال گذشته شهروندان استان همواره از روزمرگی و بی برنامگی مدیران دستگاههای اجرایی استان گلایه مند و از انفعال استاندار مازندران بسيارناخرسند بودند و انتظار اقدامات عملگرایانه تری از نماينده دولت تدبيرواميد ....

شمال نیوز / کوروش غفاری چراتی : «استاندار مازندران از تشكيل كميته ای برای رصد فعاليت مديران خبر داد و گفت : كوتاهی و ضعف در خدمت به مردم را نمی پذيريم. ربیع فلاح جلودار گفت : كليه فعاليتهاي مديران رصد مي شود و در اين مدت مديران دستگاههايي بوده اند كه اقدامات را در چارچوب انجام نداده اند به وظايف خود درست عمل نكرده اند و استان از اين بابت ضرر كرده و حتما تغييراتي مديريتي صورت خواهد گرفت و ضعفها برطرف خواهد شد. فلاح جلودار تاكيد كرد : مطمئنا تغييراتي در هيئت دولت صورت خواهد گرفت ولي ما مي مانيم!»

آنچه از فحوای سخنان جناب استاندار برمی آید عزم جزم ایشان برای ماندن در کسوت استانداری مازندران است. استانی که انگار نامش با فرصت سوزی و تداوم حضور مدیران ضعیف و ناکارآمد عجین شده است. اینکه جناب استاندار بعد ازحدود 4سال ،تازه به فکر راه اندازی کمیته ای برای رصد عملکرد مدیران دستگاههای اجرایی افتاد در حقیقت از طنزهای تلخ سال 96 باید لحاظ شود!
بی تردید نقش و تاثير گذاری استاندار بعنوان عالی ترین مفام اجرایی استان و نماینده دولت در فرآیند برنامه ریزی و اجرای مصوباتی که به توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی در محدوده یک استان منجر می شود، بر کسی پوشیده نیست.

استاندار بعبارتی رییس کابینه در محدوده استانی است که سکان مدیریت آن را برعهده دارد. برآورد درست قابلت ها، ظرفیت ها و توانمندیهای انسانی و طبیعی در گستره استان، تلاش برای برنامه ریزی منطقی، سنجیده و قابل حصول برای نیل به اهداف توسعه از طریق بکارگیری همه ظرفیت های موجود، نظارت عالیه بر عملکرد دستگاههای اجرایی تحت مدیریت خویش و اهتمام به شایسته سالاری در فرآیند عزل و نصب مدیران اجرایی شاید از مهمترین وظایف استانداران است. از روزی که ربيع فلاح جلودار بعنوان بيست و يكمين استاندار مازندران معرفی شد و بعنوان نماینده عالي دولت تدبير و اميد عملاً در رأس مدیریت ارشد استان قرار گرفت، حدود4سال می گذرد.

حضور ربیع فلاح که تقريبا فاقد عناوين سياسي مهم و مناصب متنوع  و چشمگير مدیریتی در سطوح كشوري-به غير از مسئوليت در سازمان جنگلها و مراتع- است، حقیقتاً از ابتدا مایه شگفتي رجال و شهروندان استان را در پی داشته است و شاید به جرأت بتوان گفت که ایشان از معدود استاندارانی هستند که بدون توافق جمعی قابل توجه سياسيون استان و فقط در پرتو حمایت های همه جانبه چند رسانه مكتوب محلی در راس هرم مديريت استان زادگاه خود حضور یافت. بگونه ای که عده ای از تصميم سازان را برآن داشت تا در آغازين روزهاي مطرح شدن نام وي، ناخرسندي خود را از اين انتصاب آشكارا اعلام نمايند که آرشیو این اظهارات کاملا موجود و قابل استناد است.

آنچه مسلم است؛ ربيع فلاح جلودار در میان 20 استانداری که در طول سالهای پس از انقلاب اسلامی درساختمان استانداری مازندران حضور یافتند، چهره ای شاخص و مدیری مشهور به حساب نمی آید تا آنجاكه پس از رسانه اي شدن نام ايشان بسياري از شهروندان و فعالان سياسي از سابقه فعاليت ايشان اظهار بي اطلاعي مي كردند. 

درهمين راستا شايد به ظن بسياري از كارشناسان عدم حضور فلاح جلودار در احزاب و تشكل هاي سياسي مختلف يكي ديگر از جنبه هاي  ضعف مديريتي ايشان است كه اگر در فضايي غير سياسي و صرفا از منظر مديريتي تحليل شود مي تواند نشان دهنده ميزان سطح نفوذ ضعيف ايشان در ساختارهاي پيچده قدرت و كانونهاي تصميم سازي باشد.

آنچه در این مقوله قابل درک است، این است که حضور ایشان به عنوان استانداري غيرسياسي در استان مازندران که پیوسته از تنش های مدیریتی در سطوح مختلف رنج برده، منشأ آرامش نسبي بوده است که آثار روانی و اجتماعی آن بر جامعه مازندران كم وبيش پیداست. این ویژگیها اساساً شاید از آنجا ناشی می شود که به اعتقاد بسياري از كارشناسان ،ربیع فلاح نوعاً مدیری  غيرسياسي، محافظه كار واهل تسامح و تساهل است.

منظور مبرهن این تلقی،  ناتواني وي از لابي هاي سياسي تاثيرگذار و  پرهیز بیش از پیش ایشان از اقدامات برخوردی و اصطلاحاً حذفی  با مدیران ناکارآمد و عنایت زایدالوصف ایشان به تعامل نرم افزارانه  و مسامحه با مجموعه مدیران تحت امر خويش ودر يك كلام علاقه مندي وي به حفظ وضع موجود است.

به هرتقدير ، شاید این انگاره بعنوان راهبرد مديريتي ربیع فلاح توانسته باشد شرایط اعمال مدیریت او را در 4سال گذشته تسهیل نمايد، اما از منظر نقدی منصفانه باید گفت؛ این سیاست مدیریتی در افواء عمومی نتوانسته است نظر شهروندان و کنشگران حوزه های مختلف استان را به خود جلب کند و افزون بر این حاشیه امنی را برای مدیرانی فراهم آورد که کارنامه مؤثری از خود ارائه نکردند .

به جرات باید گفت؛ در طول 4سال گذشته شهروندان استان همواره از روزمرگی و بی برنامگی مدیران دستگاههای اجرایی استان گلایه مند و از انفعال استاندار مازندران بسيارناخرسند بودند و انتظار اقدامات عملگرایانه تری از نماينده دولت تدبيرواميد در فرآيند ايجاد تحولات بنيادين در استان از جمله ارزیابی مستمرکارنامه مدیران استان و اهتمام ويژه به تحول اقتصادي داشتندکه متأسفانه تاکنون شاهد چنین اقدامی نبودند.

این مسئله در شرایطی مایوس کننده تر است که بدانیم استاندار مازندران سودای استمرار حضور در کرسی گرم و نرم استانداری را  دارد و در اقدامی دیرهنگام دستور راه اندازی کمیته ویژه  رصد و ارزیابی مدیران را صادر نموده است و این درحالی است که انتظار شهروندان استان از دولت دوازدهم ، خانه تکانی اساسی در سطوح مختلف مدیران دستگاههای اجرایی به ویژه در مجموعه استانداری مازندران است که در راس آن جناب ربیع فلاح جلودار قرار دارد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

ساروی 17 تير 1396
استمرار حضور این استاندار واقعا جفا در حق مردم استان است. در طول 4 سال گذشته چه کاری در استان انجام شد که این حضرات ادعای ماندن دارند؟ کدام کارخانه در مازندران احداث شد که چهارتا جوان بروند سرکار و صاحب شغلی شوند.
پاسخ ها به این نظر
نا شناس 17 تير 1396
سلام خدمت جناب ساروی
به استحضار می رساند در این ۴ سال بیش از ۸۰۰ کارخانه جدید به بهره برداری رسید که تعدادی از مهمترین آنها عبارتند از: فولاد البرز ایرانیان، سیمان کیاسر، کاغذ امیرآباد، ذغالشویی البرز مرکزی، توسعه شرکت کاله، پلی استایرن سهند،
صنعت مازندران در سال گذشته رتبه دوم اشتغال کشور را بدست آورد، اما حجم مشکل آنقدر زیاد هست که نیازمند تلاش همه دستگاهها برای کاهش بحران بیکاری هست
نا شناس 18 تير 1396
جفا در حق كاركنان خودش هم شده. پارك ماشين كاركنان كمترين چيز براي يك كارمند است. كه كارمندان اجازه پارك ماشين در محوطه محل كار خود را ندارند فقط مديران و معاونين. آيا اين عدالت است؟ كسي حرفي نمي زند. يعني نمي تواند حرفي بزند. ولي اين را بداند نفرين خيلي از افراد پشت سرشان است. خدا جاي حق نشسته است و روزي جواب اين بي عدالتي را خواهد داد. ما كه به خودمان رحم نداريم تا چه برسد به ....
نا شناس 17 تير 1396
مگر در مازندران قحط الرجال است که این آقا دوباره بخواهد بماند. این توهین به مردم مازندران است. نوبتی هم باشد نوبت یک نفر دیگر است. اینها به اندازه کافی پشته خود را بستند
حسین 17 تير 1396
سادگی مردم را شناخت که دوباره می خواهد بماند.!
جوان ساروی 17 تير 1396
استاندار فقط مهدی عبوری.
پاسخ ها به این نظر
دضا سورکی 16 تير 1396
آقای عبوری شهردار توانمند و تلاشگر ساری باید این سری استاندار مازندران بشوند چون به سود کل استان هست و استان ما در این موقیعت به عبوری نیاز دارند.
محمدی از ساری 17 تير 1396
مهندس ابراهیم زاده مدیرعامل موفق شرکت گازمازندران هم گزینه بسیار خوبی برای استانداری مازندران است. کارنامه درخشانش موید توانمندی و قابلیت عملیاتی ایشان است.
کارمند استانداری 17 تير 1396
مطلب بسیار زیبا و نافذی بود. لذت بردم. سپاس
علی محسنی 17 تير 1396
آقای فلاح مگر پست استانداری ارثیه شماست که با غرور میگویید ما می مانم. کجا می مانی؟برای چی باید بمانی؟ مگر خون تو رنگین تر از دیگران است که بمانی؟ آقای محترم خسته شدیم ،نمی خواهیمت، لطف کن برو.
س 17 تير 1396
پس کی این استاندار را رصد میکنه؟
ساروی 17 تير 1396
دلسوزی برای استان -صداقت ولیاقت در رفتار ومنش جناب استاندار نمایان است . ما هیچوقت خودمان به استانمان رحم نکردیم وفقط بهترین راه راتخریب دانستیم.جای تامل دارد تادیروز به بنده خدامی گفتند ایشان فردی است بانفوذولابی گر وامروز آقای کوروش غفار چراتی (نویسنده مقاله) برعکسشو مینویسه!!!!!!!!!!
دیوسالار 17 تير 1396
آقای استاندار ما که میدونیم اینا همه بازی سیاسی هستش و شما کاری از دستت بر نمیاد چون بیش از حد ضعف داری و مدیریت ارشد استان کسانی هستند که خارج از استان زندگی میکنند.ولی اگه راست میگی این رصد رو از نوشهر شروع کن
زمان سنج 17 تير 1396
ساعت خواب برادر بخواب بخواب هنوز صبح نشده
نا شناس 16 تير 1396
يعني مي خواهد باز هم بمونه؟ پس ضعف و كوتاهي مديريتي خودش چي ميشه؟
نا شناس 16 تير 1396
استاندار که توانائی تعویض مدیر ادارات دولتی نه یک نهاد را ندارد چطور میخاهد کارنامه کاری مدیران را رصد کند همه ما میدانیم هر چه مردم و نماینده ها بیشتر نسبت به تعویض استاندار عکس العمل نشان دهند وزارت کشور هم برعکس نظر آنها عمل میکند مطمئن باشید استادار ماندنی است.
براری مردان 16 تير 1396
مردم شریف کشورعزیز مان بامشارکت بالای شان قطعآ تحقیر مدیران ناکار امد
را دیگه تحمل نخواهند کرد .آقایان حاجی روزبهی وبرادربسیارخوب جناب مهندس
نریمان ازوضع موجود استان اتمام حجت شد بنا بود استان مازندران وضیعت
اشتغال وکارآمدی بهتری پیدا کند .چهار سال بعدی هم خواهد بود.
نا شناس 16 تير 1396
اقای غفاری ، شما که قلم خوب دارید چرا از تعطیلی پنج شنبه ها نمی نویسید که خیلی از استان های کشور این طرح را اجرا کردند؟ استانداری مازندران دقیقا چه وقت می خواهد اینده نگری کند و اصلا استاندار کیست؟
حسین 17 تير 1396
یک یا علی تا عبوری برای معرفی استاندار مازندران
کارمند 17 تير 1396
ضمن عرض سلام و خسته نباشید محضر تمام هم استانی های عزیز و خون گرم مازندران. و ضمن عرض خسته نباشید و خداقوت به کارکنان سایت محترم شمال نیوز و خصوصا آقای رمدانی. در ادامه عرض کنم لطفا با انصاف پیغام بگذارید ؛ جایگاه آقای عبوری شهردار فعلی ساری بسیار خوب است چون هنوز در سطح استانی عملکردی ندارند و نهایتا میتوان ایشان را به لحاظ تخصصی مدیرکل امور فنی و یا امور شهری در استانداری نصب کرد تا تجربه کافی را کسب نمایند. صرفا اینکه ایشان چند تا پل رو در ساری در زمان ایشان افتتاح شده که نمیشود ...به نظر بنده که کارمند شهرداری یکی از شهرهای مازندران می باشم باید بگم که آقای وفایی نژاد که مدیرکل محترم فعلی بازرسی می باشند به دور از هرگونه چاپلوسی لرزه ای هرچند کم اما زیربنایی و شایسته در شهرداری های استان صورت دادند خصوصا اینکه ایشان دبیر طرح تکریم مردم نیز هست امیدواریم که با وجود ایشان سرمنشا کارهای اصولی و زیربنایی بیشتری در مازندران به لحاظ تکریم ارباب رجوع باشیم. در ادامه عرض مینمایم درست است که برخی دوستان در شرایط فعلی استانداری ایشان را لایق مسند استانداری میدانند اما استاندار شدن انسان کارکشته - ورزیده - سرد و گرم روزگار کشیده و استخوان ترکانده میخواهد کسی باید باشد که حق و حقوق مردمش را زنده کرده و با قدرت تمام در جهت رفع مشکلات جوانان که اصلی ترین آن اشتغال است بکوشند و با رایزنی با سرمایه گذاران و یا حتی شرکتهای خارجی باری را از دوش دولت محترم منتخب بردارد و با ایجاد اشتغال بارقه های امید را در خانواده های جوانان زنده نماید چون والدین حاضرند گرسنه باشند ولی فرزندان حداقل ذکور آنان شاغل باشند و دل خوش داشته باشند نه اینکه از شدت بیکاری مبتلابه انواع بیماریهای روانی و روحی گردند. در ادامه باید عرض کنم بنده با شناختی که از آقای وفایی نژاد دارم ایشان سالیان دراز حدود 25 سال در اداراتی همچون اداره کل بازرگانی – اداره کل صنایع – اداره کل جهاد - اداره کل شهرکهای صنعتی و اداره کل امور اقتصادی استانداری دارای سمت های خطیر استانی بودند و نشان دادند که اگر به ایشان بها داده شود حرفهای زیادی در اموراقتصادی و سرمایه گذاری داخلی و خارجی برای گفتن دارند همچنین به لحاظ اخلاقی نیز ازسلامت کامل مالی و اخلاقی بهره مند می باشند و به نظر بنده باید جای ایشان در جایگاه معاونت امور اقتصادی و منابع استانداری باشد و نه مقام استاندار. چون بسیار سریعتر و چالاک تر و با برنامه تر از معاون محترم فعلی میتوانند عمل نمایند. و دوستان خواهند دید چه اتفاقات خوبی پس از یک دوره رکود و یا پسرفت 4 ساله مازندران خواهد افتاد.
پاسخ ها به این نظر
نا شناس 17 تير 1396
آفرین بلخره یکی بیدا شذ یک نظر درست حسابی زد.
نا شناس 17 تير 1396
ایولله دادا خوبه
بابل 17 تير 1396
ممنونم از جناب غفاری چراتی عزیز بخاطر مطلب به جا و زیبایشان. دست مریزاد
نا شناس 17 تير 1396
این بابا آخرین زور شو داره میزنه ! البته برای ماندن . فلاح جون رفتنی شدی بالاخره.
نا شناس 18 تير 1396
خدايا كمك كن... ديگر جانمان به لبمان رسيده... خدايا نفس كشيدن ديگر سخت شده است... چقدر بي عدالتي
کارمند 18 تير 1396
ضمن عرض سلام دوستان چرا بزور می خواهید آقای عبوری را استاندار نمایید همان پست .......بس است. ضمنا آقای استاندار محترم چگونه مدیران را می خواهید رصد نمایید با چه دیدگاهی. مدیران احمدی نژادی شما درزیر سایه تدبیر وامید به پست چسبیدندوکارمند بنده خدا نمی داند چکارکند می توانید درسطح استان جمع شان کنید. آنها زرنگ تر ازاین حرف ها هستند زیرا اینگونه مدیران کل با دادن مجوز دفتر پیشخوان وسهمیه قرار دادی برای اقوام خودتان، خود را بیمه شخص ثالث کردند دونوع نمونه را عرض نمایم .............اگرخواستید عنوان نمایم.
fhvhk 18 تير 1396
با سلام
اقاي استاندار لطفا بفرماييد براي رصد شما چكار مي شود كرد. شما كه از پس سامان دادن يك پاركينگ برنمي اييد. كاركنان استانداري چند روزي است كه براي پارك خودرو در تلاطمند؟؟؟؟؟.
نا شناس 18 تير 1396
تمام وجودم لرزید یه استاندار بخاطر مردم و کار برای حل مشکل مردم وقت جواب دادن به تلفن رییس جمهور نداره....
اما اینجا مازندران استاندار بخاطر اینکه احتمال روزی روزگاری خانه سازمانی خودش که در آن سکونت داره دچار آتش سوزی شود ؟؟؟؟ پارکینک کارکنان سازمان رو تعطیل و همکارانش در استاندلری را سرگردان پارک خودرو در کوچه پس کوچه ها میکند
نا شناس 17 تير 1396
ای وای
ماهان 18 تير 1396
برای استانداری ازفردی بایداستفاده کردکه صاحب مهارت برقراری تعامل بین دستگاهی باشدوتیزهوش،اجرایی،شجاع،بانفوذدردولت ومجلس ودرنهایت مدیرومدبرباشد.به معنای واقعی :(شرف بلمکان مکین )باشد
دکترم -روانشناس و مشاور اعتیاد 18 تير 1396
ضمن تشکر از اقدام دیرهنگام آقای استاندار
از استاندار محنرم در خواست دارم لازم نیست به بررسی دستگاهها بپردازد بلکه فقط کافی است نیم نگاهی و بررسی مختصری به مجموعه خودش در ستاد مواد مخدر استانداری بیاندازد که مدتهاست بدون هیچ برنامه کاربردی و اجرایی تقریبا رها شده است .
متاسفانه این ستاد بسیار ضعیف و بی برنامه ظاهر شده است و تقریبا هیچ کارنامه قابل دفاعی ندارد. چندین بار با مسيول آن دیدار داشتبم و توصیه های مشورتی انجام شده که هیچ بهره گیری نشده است.
پاسخ ها به این نظر
نا شناس 19 تير 1396
جناب دکتر سلام
احسنت به انتقاد سازنده و سالم و محترمانه .

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.093 seconds.